Koji auto delovi se zamenjuju u malom, a koji u velikom servisu
Kada na red dođe
servis automobila, najmanje što možete da učinite za svog limenog ljubimca
jeste da se raspitate koji se to njegovi auto delovi menjaju u malom, a koji u
velikom servisu, da li kupovati polovne, ili je ipak bolje da auto delovi budu
sasvim novi...kako Vas ne bi prevarili prilikom provere i/ili popravke.
Stoga Vam
prenosimo znanja iskusnih mehaničara, koji Vas savetuju kako da postupite.
Auto delovi za mali servis
Mali servis je
provera koju bi trebalo redovno vršiti ako želite da Vaš automobil što duže
potraje i retko se ili nikako kvari. Tako će Vam se uloženo i najbolje
isplatiti, zar ne?
Oni auto delovi
koji se proveravaju tokom malog servisa započinju pregledom seta kvačila.
Kvačila obično zavise od kvaliteta ovog elementa, ali najviše od toga kakav ste
tip vozača. Oni malo „oštriji“ vozači mogu se suočiti sa zamenom ovog dela i
češće. Auto delovi koji spadaju u set kvačila, poput lamele i korpi, najbrže
stradaju ako se nepažljivije ili brzo vozi.
Zatim, u okviru
malog servisa bitno je zameniti i/ili makar samo proveriti kočioni sistem.
Paknovi, disk pločice, kočioni diskovi, kao i kočioni cilindri i ručna sajla,
oni su auto delovi koji su odgovorni za Vašu i bezbednost Vaših putnika, te je
bitno da budu u najboljem mogućem stanju. Stoga je važno da ih, kao i set
kvačila, nabavljate nove, dok sve ostalo može doći u obzir i u polovnom stanju.
Pored svega
navedenog, čišćenje dizni i klapne, kao i AGR ventila, koji mogu biti uzrok
problema sa paljenjem vozila, takođe je obavezno tokom malog servisa. Ovde se
ubrajaju i oni elementi koji nisu auto delovi u principu, poput zamene filtera
i ulja. Naravno, i provera antifriza, ulja u menjaču i kočnicama, obavezna je
kako bi sve glatko funkcionisalo.
Mali servis bi
trebalo raditi na svakih pređenih najviše 10 000 km, kako biste bili sigurni u
bezbednost i pravilno funkcionisanje svog vozila.
Veliki servis automobila
Sa druge strane,
veliki servis automobila podrazumeva proveru na svakih pređenih 60 000 – 90 000
km, a u skladu sa određenom markom Vašeg vozila. Stoga bi bilo dobro da se
raspitate koju kilometražu preporučuje proizvođač, kao i da se potrudite da
auto delovi koje nabavljate budu iste marke.
Veliki servis
podrazumeva zamenu seta zupčastog kaiša, koji je ona vrsta koju imaju auto
delovi gde oštećenja ili kvar ne moraju biti vidljivi golim okom. Upravo zbog
njihove potpune pouzdanosti, zato je i određen period na koji bi ga trebalo
zamenjivati.
U okviru velikog
servisa, tako, moraju biti zamenjeni auto delovi poput rolera, španera i vodene
pumpe, ukoliko je ista u sistemu zupčenja. Takođe, i ovi auto delovi moraju
biti nabavljeni novi, poput seta kvačila i kočionog sistema, kako biste bili
sigurni u bezbednost svog vozila. Istovremeno, pređenih 60 000 – 90 000 km,
odnosno oko 5 godina, ukoliko ne vozite velike kilometraže, jeste period u toku
kog Vam se može garantovati da će Vas ovi auto delovi služiti u potpunosti, bez
kvarova i poteškoća.
Коментари
Постави коментар