Koji auto delovi se zamenjuju u malom, a koji u velikom servisu



Kada na red dođe servis automobila, najmanje što možete da učinite za svog limenog ljubimca jeste da se raspitate koji se to njegovi auto delovi menjaju u malom, a koji u velikom servisu, da li kupovati polovne, ili je ipak bolje da auto delovi budu sasvim novi...kako Vas ne bi prevarili prilikom provere i/ili popravke.
 
Stoga Vam prenosimo znanja iskusnih mehaničara, koji Vas savetuju kako da postupite.

Auto delovi za mali servis


Mali servis je provera koju bi trebalo redovno vršiti ako želite da Vaš automobil što duže potraje i retko se ili nikako kvari. Tako će Vam se uloženo i najbolje isplatiti, zar ne?

Oni auto delovi koji se proveravaju tokom malog servisa započinju pregledom seta kvačila. Kvačila obično zavise od kvaliteta ovog elementa, ali najviše od toga kakav ste tip vozača. Oni malo „oštriji“ vozači mogu se suočiti sa zamenom ovog dela i češće. Auto delovi koji spadaju u set kvačila, poput lamele i korpi, najbrže stradaju ako se nepažljivije ili brzo vozi.

Zatim, u okviru malog servisa bitno je zameniti i/ili makar samo proveriti kočioni sistem. Paknovi, disk pločice, kočioni diskovi, kao i kočioni cilindri i ručna sajla, oni su auto delovi koji su odgovorni za Vašu i bezbednost Vaših putnika, te je bitno da budu u najboljem mogućem stanju. Stoga je važno da ih, kao i set kvačila, nabavljate nove, dok sve ostalo može doći u obzir i u polovnom stanju.

Pored svega navedenog, čišćenje dizni i klapne, kao i AGR ventila, koji mogu biti uzrok problema sa paljenjem vozila, takođe je obavezno tokom malog servisa. Ovde se ubrajaju i oni elementi koji nisu auto delovi u principu, poput zamene filtera i ulja. Naravno, i provera antifriza, ulja u menjaču i kočnicama, obavezna je kako bi sve glatko funkcionisalo.

Mali servis bi trebalo raditi na svakih pređenih najviše 10 000 km, kako biste bili sigurni u bezbednost i pravilno funkcionisanje svog vozila.

Veliki servis automobila


Sa druge strane, veliki servis automobila podrazumeva proveru na svakih pređenih 60 000 – 90 000 km, a u skladu sa određenom markom Vašeg vozila. Stoga bi bilo dobro da se raspitate koju kilometražu preporučuje proizvođač, kao i da se potrudite da auto delovi koje nabavljate budu iste marke.

Veliki servis podrazumeva zamenu seta zupčastog kaiša, koji je ona vrsta koju imaju auto delovi gde oštećenja ili kvar ne moraju biti vidljivi golim okom. Upravo zbog njihove potpune pouzdanosti, zato je i određen period na koji bi ga trebalo zamenjivati.

U okviru velikog servisa, tako, moraju biti zamenjeni auto delovi poput rolera, španera i vodene pumpe, ukoliko je ista u sistemu zupčenja. Takođe, i ovi auto delovi moraju biti nabavljeni novi, poput seta kvačila i kočionog sistema, kako biste bili sigurni u bezbednost svog vozila. Istovremeno, pređenih 60 000 – 90 000 km, odnosno oko 5 godina, ukoliko ne vozite velike kilometraže, jeste period u toku kog Vam se može garantovati da će Vas ovi auto delovi služiti u potpunosti, bez kvarova i poteškoća.

Коментари

Популарни постови са овог блога

Upotreba boje za beton

Renoviranje kafića i ušteda uz pomoć stovarišta za prkos konkurenciji